Kiedy i ile pić

Bardzo ważnym jest odpowiedź na pytanie, kiedy i jakie ilości napojów należy wypijać, aby organizm nie odczuł braków, a w efekcie odwodnienia.

Przyjmuje się bardzo często zasadę, iż na każdą 1 kcal dostarczaną w posiłku sportowiec powinien spożyć 1 g napoju.

Oznacza to, że gdy dieta jest 4000 kcal dziennie, to ilość płynów powinna być w okolicy 4 litrów.

Pomimo, iż takowe wartości wydają się bardzo wysokimi, pamiętajmy, że każdy z nas powinien spożywać około 1,5 litra wody dziennie, a sportowiec dodatkowo takie ilości, które utracił w trakcie ćwiczeń.

Pijemy zawsze przed, w trakcie a także i po treningu.

Jednakże ważne są proporcje między wypijanymi ilościami w tych trzech fazach.

Po pierwsze, pól godziny przed treningiem należy wypić około pół litra napoju, w trakcie trwania treningu zaleca się wypijanie ok 200-250 ml wody, co 20 minut.

Po zakończonych ćwiczeniach kolejne pól litra, a następnie znów, co mniej więcej 20 minut, po około 100-200 ml.

Pamiętajmy także, że płyn może być chłodny, jednakże nie powinien być zimny, gdyż może to prowadzić nie tylko do problemów z gardłem, ale także do przysłowiowych „kolek”.

Close