Zahartuj się w kąpieli

Aby zadbać o stan naszego serca nie musimy podejmować dużego wysiłku. Wystarczy zmienić niektóre codzienne nawyki, a zaczniemy cieszyć się znacznie lepszym zdrowiem. To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu, by regularnie odwiedzać klub fitness.

Już na starcie warto powiedzieć, że sport ma na serce szczególnie pozytywny wpływ i trudno jest zastąpić aktywność fizyczną jakimkolwiek innym czynnikiem. Niemniej jednak niektóre codzienne zachowania również mogą zdziałać wiele dobrego. Co robisz z samego rana, zaraz po wstaniu z łóżka? Prawdopodobnie bierzesz prysznic lub kąpiel.

Czy ta trywialna czynność może wpłynąć na stan Twojego serca? Tak, jeśli tylko podejdziesz do sprawy odpowiednio. Z pewnością uwielbiasz gorące kąpiele i leniuchowanie w wannie. Niestety warto zrezygnować z takie podejścia na rzecz prysznica, który zahartuje Twój organizm.

Na czym polega owe hartowanie? Oczywiście na zmianie temperatury wody. Nie napełniaj wanny gorącą wodą, zamiast tego weź prysznic i tu również nie ustawiaj od razu optymalnej temperatury. Lepiej sprawdzi się chłodna woda, którą dopiero po chwili zastąpisz ciepłą.

Niższa temperatura jest wskazana również na zakończenie prysznica. Oczywiście nie możesz przy tym za bardzo wychłodzić organizmu – dlatego czas polewania ciała ciepłą wodą powinien być zdecydowanie dłuższy. Taki prysznic stymuluje krążenie, a to sprzyja lepszej odporności i mniejszej podatności na zakażenia, które osłabiają serce.

Dodatkowa zaleta jest taka, że prysznic porządnie Cię orzeźwi i doda energii na cały dzień.